Уг нь эдгээр ажлыг Концессын гэрээгээр хийж гүйцэтгэх байв. Концессын гэрээгээр хийх 121 төсөл бүхий жагсаалтыг Засгийн газар өнгөрсөн оны наймдугаар сард батлан гаргасан. Үүнд авто замын 50 орчим төсөл багтсан байсныг Засгийн газрын хуралдаанаараа ийн хассан байна. Эдгээр төсөл нь ВТ буюу барьж байгуулаад, төрд шилжүүлэх, төр хүлээж авахдаа төлбөрийг төлөх нөхцөлтэй бүтээн байгуулалтын төсөл байсан юм. Концессын зүйлийн жагсаалтад өөрчлөлт орсон талаар Төрийн өмчийн хорооны Төр, хувийн хэвшлийн түншлэл, концессын газрын дарга Б.Заяабалаас тодруулахад “Засгийн газар шийдвэрээ гаргасан, тогтоол нь хараахан эцэслэн гараагүй байна” гэсэн товч хариулт өгсөн юм. Төрийн өмчийн хороо концессын гэрээгээр хийж гүйцэтгэх гурван авто замын төслийн сонгон шалгаруулалтыг зарласан байгаа. Эдгээр гурван төсөл нь бариад, ашиглаад, төрд шилжүүлэх гэсэн төрөлтэй учраас Концессын зүйлийн жагсаалтаас хасагдаагүй юм байна.
Концесс гэх цоо шинэ нэр томьёо, бүтээн байгуулалтын цоо шинэ аргыг Монгол Улс хэрэглэж эхэлж байна. Концессын тухай хуультай ч болж, ийм гэрээгээр хийж гүйцэтгэх бүтээн байгуулалтын төслийн жагсаалтыг ч гарсан. Өргөн хүрээг хамарсан сургалт явуулсны дүнд эхний ажлын зарлалыг Төрийн өмчийн хороо зарласан нь хараахан дүнгээ гаргаагүй байна. Харин 121 жагсаалт 70 орчим болж цөөрөх болов.
Концессын зүйлийн жагсаалтад оруулсан байсан авто замын төслүүдийг Засгийн газар ийн онцгойлон салгаж авсан нь учиртай аж. “Шинэ бүтээн байгуулалт” хөтөлбөрт тусгасан авто замын ажлын 1200 км-ыг энэ онд эхлүүлж, зардлыг нь Засгийн газар бонд гаргаж санхүүжилтийг босгох эсвэл Хөгжлийн банкаар дамжуулах гэсэн хувилбараар ярьж байна. Одоогийн байдлаар тогтоол гараагүй байгаа учраас “Шинэ байгуулалт хөтөлбөр”-ийн авто замыг хэрхэн барих нь тодорхойгүй байгаа юм. Юутай ч дотоодын автозамын компаниуд саалинд явахаа мэдэж, саваа бэлдэж эхэлжээ. Техник, хүчин чадал тарамдаж магадгүй тул тэд нэгдэж 6-7 консорциум байгуулаад байна. Тухайлбал, Монголын авто замын компаниудын нэгдэл, Үндэсний бүтээн байгуулалтын нэгдэл зэргийг нэрлэж болохоор. Түүнчлэн төрөөс техникийн хүчин чадлаа сайжруулахад нь татварын орчноор туслах зэргээр дэмжих тухай шийдвэр гаргагчдын төвшинд ярьж буй ажээ.
Засгийн газар өнгөрсөн намар шийдсэн ажлаа хагас жилийн дараа өөрчилж, их бүтээн байгуулалтын ажлыг яаруу сандруу ийн шийдэж буй нь нөгөө талаас эрсдэлтэй байх вий гэсэн болгоомжлол төрүүлж байна. Концесс болон тендер нь үнэлгээний хорооны шүүлтээр орж, шалгардаг. Шалгарсан компаниуд ч ажлаа чанартай, хариуцлагатай хийхийг эрмэлзэх нь тодорхой. Харин төр шууд гэрээ байгуулж, авто замын барилгын ажлыг гүйцэтгүүлэх нь чанарын асуудлыг орхигдуулах вий. Төрийн юм үнэгүй гэгчлэн ямар ч шалгаруулалтгүй хийсэн ажлын үр дүн сонгуулийг өнгөрөөх гэсэн түр зуурын ажил биш байгаа даа.